ECS K7vza i problem

Autor: Glom (glom_at_tlen.pl)
Data: Mon 07 Apr 2003 - 20:40:17 MET DST

Witam
Kiedyś już opisywałem ten problem ale nie uzyskałem odpowiedzi, wiec
spróbuję jeszcze raz.

A wiec tak Mam sobie ECS K7VZA (dawno po gwarancji). Na stałe mam wsadzony
HDD MaXtor 40 GB (master primary), Duron 800 i 512 Sdram. Wszystko działa
sobie bardzo fajnie do momentu gdy chcę podpiąć jakieś urządzenie z udmą do
drugiego kontrolera płyty (czyli inny dyk lub nagrywarkę). Dopóki nie ruszam
dodatkowego dysku jest jeszcze ok, ale problem się pojawia przy dłuższym
kopiowaniu (500 Mb) - następuje zwis.
Dyski na pewno się nie przegrzewają, testowane na różnych dyskach i różnych
windach, zawsze z nową Via 4in1. Przerwania kontrolerów są ok. Oczywiście
kiedy drugi dysk przełączę na Pio wszystko jest Ok - nie ma zwisów, ale gdy
tylko wrócę do UDMA przy kopiowaniu gwarantowany zwis. Gdy podepnę oba dyski
na jednym kontrolerze wszystko jest ok Udma się ładnie wykrywa, żadnych
zwisów
Wszystko wskazuje na to że padł drugi kontroler i czeka mnie wymiana
płyty... ale może macie jakieś inne pomysły... Może ten ECS wymaga jakiś
specyficznych sterowników IDE.
Proszę o sugestie
Pozdrawiam
glom