Re: Zasilacz Chieftec (HPC-360-202) dobry wybor ?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Mon 07 Apr 2003 - 15:16:54 MET DST

In article <b6rt9g$pd2$1_at_nemesis.news.tpi.pl>, Lukasz Jakubowski wrote:

> A moze oznaczac, ze pracuje/moze pracowac w wysokich temperaturach.

Nie "może", a "musi", bo jakie ma wyjście, skoro tak się nagrzewa. Pewnie
każdy może, przynajmniej przez jakiś czas, ale to nie jest żadna zaleta, że
zasilacz jest gorący. Źle świadczy o projekcie układu.

> Kwestia obudowy/procesora/wiatraka na procu. Gosc nie napisal jaki ma
> proc i temp. Ja mam na idle na AMD XP 2000+ 70 stopni, za to jest cicho.
> I co mi przeszkadza, ze taki cieply?

Tobie nic nie przeszkadza, procesorowi też chyba nic. Ale w zasilaczu są
elementy, które pod wpływem temperatury zużywają się szybciej, szczególnie
kondensatory. Może są i lepsze niż w najtańszych zasilaczach, ale
niezależnie jak dobry jest kondensator, to zawsze dłużej podziała gdy ma
chłodno, a nie gorąco.

Nie to, żebym się czepiał, ale nie przedstawiajmy wad jako zalet ("zasilacz
mocno się grzeje, to znaczy, że odporny na wysokie temperatury"). Każdemu
zdarza się nie do końca udany zakup, a psychologia od dziesięcioleci zna
zjawisko wtórnej racjonalizacji nietrafionych decyzji :)

Paweł