Re: Zasilacz Chieftec (HPC-360-202) dobry wybor ?

Autor: Jozef (jozef000_NO_SPAM__at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 07 Apr 2003 - 14:42:52 MET DST

Użytkownik "Tomasz Przastek" <tomekv6_at_poczta.onet.pl> napisał
> Chce kupic nowy zasilacz. Rozwazam Chiefteca HPC-360-202. Ktos ma
jakies
> doswiadczenia z tym zasilaczem. Jest cichy, bo moj Codegen (!sic)
wyje w
> nieboglosy.

HPC-360-302 DF - bardzo dobry, cichy. Ma dwa wiatraki, wyjście z
wskazaniem prędkości obrotowej wiatraka tylnego (do podłączenia do
niektórych płyt głównych). Dość mocno się grzeje - prawdopodobnie
wykonanie odporne na wyższą temperaturę. Jeden problem - wiatraki przy
małym obciążeniu chodzą tak wolno, że zaczął mi się grzać procecor -
zastosowałem wentylator obudowy ustawiony na 7V żeby wyciągał ciepłe
powietrze z okolic procesora.
HPC-360-202 ma jeden wiatrak.

> PS. Co to jest Active i Passive PFC. Bo jest jeszcze model
HPC-360-202 DF

Zdaje się technologia poprawiania współczynnika mocy.

Power Factor Correction (PFC) circuitry in accord with European
standard regulation code EN61000-3-2. By altering the input current
wave shape, PFC improves the power factor of the power supply and
results in increased energy efficiency, reduced heat loss, prolonged
life for power distribution and consumption equipment, and improved
output voltage stability.]

Józef