Re: PIII 1100 czy Celeron 1.4 GHz

Autor: Cubol (cubol_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 07 Apr 2003 - 09:27:12 MET DST

Użytkownik "motto" <motto77.nospam_at_op.pl> napisał w wiadomości
> Znajomy ma PIII 600 MHz i chce sobie zmienić procesor. Ma możliwość
dostania
> po podobnych cenach PIII 1100 MHz lub Intel Celeron 1,4 GHz i ma dylemat
> że jego płyty obsłuży te proce już wiemy). Miał ktoś możliwość porównania
> wydajności tych procesorów?? Bo mi się wydaje, że ten Celeron mimo, iż
> pełnym Pentium nie jest będzie wydajniejszy.
> Pozdrawiam

Jeśli ten PIII 1100 to coppermine, to chyba masz rację bo Celek 1.4 to już
tualatin. Chociaż "fabrycznie" Pentium 1.1 cmine ma fsb 133, a celek 1.4
tualatin tylko 100 przy przetaktowaniu celka na 133 fsb myślę, że wydajność
będzie dużo większa niż PIII 1100. Nie wiem tylko jak z przetaktowaniem tego
celerona...(podobno najlepiej do tego nadawał się Celeron 1.2 )

Jeśli jesteś pewien że płyta obsłuży tualatina , to chyba faktycznie Celeron
1.4 będzię lepszym wyborem....chociaż....teoretycznie PIII 1.1/133 też można
spróbować przetaktować...( mój "stareńki" PIII 733/133 chodzi na 800/145.)
Tak więc...najlepiej by było mieć oba do sprawdzenia i porównać. Jedno na
pewno przemawia na korzyść Celka - wyższy zegar i technologia 0.13m
(tualatin).

Pozdr

Cubol