wybór monitora LCD

Autor: 100t (stoton_at_polbox.com)
Data: Sat 05 Apr 2003 - 10:06:20 MET DST

Szukam LCD 15' z obrazem dobrej jakości. Nie chodzi mi o dobre odwzorowanie
kolorów, ale o ostrość, czytelność, czyste krawędzie z dużym kontrastem
(brzegi czcionek
nie rozmazane).
Zastanawiam się nad:
Samsung 152T - podobno jego wadą jest szarość czarnego koloru (jaki jest w
stosnku do
innych?)
Samsung 152s - j.w. + ma analogowe wejście, ale tani (a mi zależy, żeby był
dobry obraz)
Philips 150P3A- zdaje się, że to już stary model, a podobno nowsze są dużo
lepsze; mało
o nim wiem, czy ktoś doowiadczył jego użytkowania?
Philips 150X3M - potwornie drogi, ale może ma lepszy obraz?
Eizo L367 - też drogi, ale dużo ludzi zachwala ten model (czy różnica jest
na tyle duża, że
zwykłemu człowiekowi warto dopłacić?)
Samsung 151P - wydawało mi się, ?e płaci się za "Porshe Design", ale w
starym teście
CHIPa wyczytałem, że ma lepszy obraz niż Eizo L367.
Czy któryś z NEC 1560.. jest warty uwagi?
Jak dużo gorszy mają obraz najtańsze 17 calowe od 15' w podobnych cenach?
Czy ktoś doświadczył pracy i na łączonym przez DVI i przez analogowe (czy na
15
calowych widać, że z analogowym gorzej)? Czy to prawda, że ostrość jest
trochę gorsza
na analogowym?
Dlaczego niektórzy odradzają kupowaa LCD Philipsa?
Czy przyciemnienie obrazu owocuje znacznym zawężeniem palety barw (czy da
się
przyciemnić "analogowo")? Czy jest model, w którym da się przyciemnić lampy?
Od czego zależy ból oczu od LCD? Czy ktoś cierpiał go i udało się mu
zlikwidować
przyczynę?
Wiem, że najlepiej byłoby pójść do sklepu i poprosić kilka modeli i sobie
popróbować.
Ale jak znaleźć sklep (Kraków), w którym przechowują kilka dobrych LCD?

Dawid