Re: Procek P4 montaz ?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Fri 04 Apr 2003 - 23:00:23 MET DST

Hi,

Tomasz Przastek wrote:

> ... z ta wydajnoscia porownywana do Intelow to jednak jest roznie, co test
> to inne wyniki. Po drugie to zalezy od zastosowań. Czy testujemy pod katem
> gier czy biuro...

Zgodzę się w każdym calu. Już dawno wydajność procesorów
przestała być mniej więcej taka sama we wszystkich zastoso-
waniach.

> ...ja wiem czy duzo traci. Troche nadrabia HT ;-)

HT też dokłada się nieco do zużycia ciepła -- o ile dobrze
pamiętam, P4 3.06 GHz bez HT ledwie dochodzi do 90 W, a
dopiero z HT przekracza lekko 105 W. I to jest tzw. "maximum
thermal power" -- średnia moc tracona z HT jednak będzie większa
niż bez HT, gdyż nieco większe będzie średnie wykorzystanie
jednostek procesora.

Co do zysków wydajnościowych z HT: również mogą być bardzo
różne, czasem bardzo wyraźne, czasem znikome. Również tu
zależy dużo od zastosowania :)

> ... jeden lubi Marysie drugi Kasie.Ja wole na przyklad Intela :) Celem

A ja nie wolę żadnego z nich, jest mi wszystko jedno dopóki
za sensowne pieniądze dostaję sensowny wydajnościowo
procesor. I raz korzystam z maszyn z AMD, a raz z Intelami.

> Chcialem z czystej ludzkiej ciekawosci dowiedziec sie jak to jest z tymi
> nowymi AMD bo ludzie faktycznie mowia ze nowe Athlony sie tak nie grzeja.

Nowe Athlony się mniej grzeją, ale też nieco trudniej jest
je chłodzić: powierzchnia rdzenia jest mniejsza, co zmniejsza
automatycznie powierzchnię kontaktu z radiatorem.

Dodatkowo pojawia się powoli problem który już od dawna
męczy P4: fragmenty rdzenia mogą się nagrzewać do znacznie
wyższych temperatur niż reszta struktury, co może dopro-
wadzić do punktowego uszkodzenia. P4 jest jeszcze bardziej
wrażliwe na tego typu uszkodzenie ze względu na pracujący
w trybie DDR potok ALU.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |