Re: pen drive, jakie firmy polecacie?

Autor: Grazyna (kuzynkagra_at_gazeta.pl-wytnij)
Data: Fri 04 Apr 2003 - 16:36:34 MET DST

eXEnsior napisał:
> [...]

Tych firm akurat nie znam, ale z kilku powodów mam trzy różne pen
drive'y i nie widzę fizycznych różnic, jeśli chodzi o złącze. Może w
innych typach takie różnice są, tego nie wiem. Mogę tylko powiedzieć, że
przy dokładniejszym przyjrzeniu się różnym ofertom w sieci widać, że w
sumie wszystkie drogi prowadzą na Tajwan i do Chin. Mam od niedawna
oryginalnego Pen Drive'a, a plik PDF z instrukcją obsługi proponuje mi
zainstalowanie najnowszych czcionek dla tradycyjnego języka chińskiego,
aby możliwe było wyświetlenie tekstu w sposob zgodny z zamysłem autora
:-). Również w niby niemieckim produkcie tego typu siedzi u mnie coś
chińskiego. Krótko mówiąc - i tak się nie dowiesz, co tak naprawdę
kupujesz, bo kto inny produkuje, a kto inny firmuje. Mój najdroższy
(oryginalny) Pen Drive był jedynym, przy którym musiałam użyć perswazji,
żeby XP go rozpoznał (ale na innym komputerze został rozpoznany bez
problemu). Najtańszy kosztował niewiele ponad połowę tego i chyba jest
niezniszczalny. Przeżył upadek z dużej wysokości na twardą podłogę w
kuchni i nic mu się nie stało. Poza tym wgrywałam mu przy pomocy edytora
dyskowego najróżniejsze rzeczy, tak że komputer chwilami całkowicie
głupiał, a pen drive'a za każdym razen udawało się reanimować. Z moich
dotychczasowych doświadczeń wynika, że te maleństwa są znacznie
bardziej odporne na wszystko, niż mogłoby się wydawać, ale może po
prostu przez przypadek nie trafiłam na tandetę. Ja w każdym razie przy
następnym zakupie kierowałabym się wyłącznie funkcjonalnością pen
drive'a, bo tutaj właśnie widzę największe różnice. Co oczywiście nie
znaczy, że chciałabym kogokolwiek odwodzić od kupowania markowego
sprzętu. Markowy też może być dobry, to się nie gryzie ;-). Jeśli masz
płytę i BIOS z obsługą bootowania z USB, to poczytaj dalej :-)

> ja kupilem wydaje mi sie :) markowy sprzet bo fujitsu-simens i jest to
> memorybird PD16 jak dla mnie bomba calkowicie zrezygnowalem z flopa,
> uzywam dosyc czesto i nie mialem zadnych problemow.
>
> pozdr.
>
> eXEnsior

Hej, eXEnsior :-),

spotkaliśmy się kiedyś dawno w wątku o pen drive'ach i mieliśmy oboje
problem z bootowaniem z tego urządzonka XP. Ja swój problem rozwiązałam
w sposób niestety nieciekawy finansowo. Kupiłam oryginalny Secure Pen
Drive blue, 128 MB, który ma ogromną zaletę w postaci _sprzętowego_
przełącznika trybu pracy FDD/HDD. Kiedy przełącznik jest w pozycji HDD,
XP widzi jednocześnie oba napędy, a w pozycji FDD widzi tylko dyskietkę.
"Dyskietkę" można zupełnie normalnie formatować spod XP, nie jest
potrzebny żaden dodatkowy program. Po sformatowaniu można z niej
uruchomić komputer, a po wgraniu plików boot.ini. ntdetect.com i ntldr
uruchomić tez od razu XP. Również programy niskopoziomowe (konkretnie
testowałam BootIt NG) traktują Pen Drive'a z przełącznikiem w położeniu
FDD jak prawdziwą dyskietkę, i to jest już pełen luksus. W tym momencie
mogłabym spokojnie wyrzucić flopa, gdybym go miała ;-).
Najciekawsze jest to, że na ładnym pudełku od tego Pen Drive'a ani
słowem nie wspomniano o dyskietce, a jedynie o możliwości zabezpieczenia
urządzenia hasłem. Ja dowiedziałam się o tej rewelacji z czyjejś uwagi
na marginesie na jakiejś grupie. Papierowa instrukcja obsługi wspomina
tylko w jednym zdaniu o istnieniu partycji 1,44 MB, a dopiero "chiński"
PDF na CD wszystko wyjaśnia. Na pewno można gdzieś kupić to samo, tylko
jako no - name, więc taniej. Na stronie firmy Netac, którą kiedyś
znalazłeś w poszukiuwaniu sterowników też był opisany między innymi pen
drive z przełącznikiem sprzętowym FDD/HDD, może to nawet ten sam :-)

Pozdrawiam
Grażyna