Re: Komputert za 0.5 roku - prosba o parametry

Autor: Sebastian Bialy (heby_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 30 Apr 2003 - 17:35:32 MET DST

Rafał Bartoszak wrote:

> Od razu skreślaj ;) Jedna z większy głupot, to pakowanie się w platformę
> Intela na chipsetach VIA. Jak już Intel, to cały :)

OK, nie znam sie na P4 :)

> 120 GB są w wersji SATA. Ale tak serio, to po prostu bajer. Ot - cienki
> kabelek zamiast taśmy (lepsza wentylacja). Zysk w wydajności żaden, co
> najwyżej bardziej dopieszczone EGO posiadacza (" A mój tata ma SATA")
> ;))

To nie z powodu bajerowosci,. Po prostu powoli z rynku beda wypierane
dyski ATA przez serial ATA i za pol roku pewno bedzie 50/50%. Kupujac
nowy dysk po prostu go sobie podepne pod istniejacy kontroler. Co do
wydajnosci, to wiem, ze marna.

> No to płytka na 845 PE (Intel Baytown - cośtam z SATA) ok 600 zł
> HDD BV SATA 120 GB ok 900 zł
> P4 HT 3GHz ok 2000 zł
> Moniek ok 900 zł
> RAM 512 PC2700 Kingston ok 350 zł
> Siciówka ok 200 zł (jakby co to 100Mb jest na pokładzie mobo)
> Matrox G450 ok 400 zł
> Obudowa z dobrym zasilaczem (Enlight, Chieftec) + reszta pierdołów ok
> 300 zł
>
> Razem ok. 5650 zł.
> Gdybyś zrezygnował z bajeru zwanego SATA zaoszczędzasz ok 150 zł na mobo
> (płyta serii Intel Desktop Silver na 845PE)
> [...]

OK z SATA pomysle jeszcze moze faktycznie za wczesnie na takie bajery
(zawsze sobie dokupie na PCI , chyba ze mi PCI zaczna zmieniac na jakies
inne wynalazki :/ )

> No i masz 5200 zł. To cena raczej orientacyjna, pewnie będzie można
> zjechać do 5k. Tylko na obudowie (zasilaczu) nie oszczędzaj, bo to
> głupota, zwłaszcza przy takim sprzęcie. Kup Enlight lub Chieftec 300W

A to wiem, tym bardziej ze bedzie 24/dobe dzialal.

Dzieki za zestawienie, pozdrawiam goraco.

--
Sebastian Bialy - heby_at_poczta.onet.pl