Re: Naprawa dysku

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Tue 29 Apr 2003 - 19:02:56 MET DST

Użytkownik "Drewno" <drewno_at_tenbit.pl> napisał w wiadomości

> Bynajmniej - wpisz w google- fdisk mbr group:pl.comp.os.linux

Przyznaję, faktycznie tak jest... ja fdisk /mbr nigdy nie polecam, kiedy
na dysku są dyski logiczne sformatowane w systemie plików innym niż FAT,
bo potrafi je usunąć bez ostrzeżenia. Poza tym (ale to jest ważne już
tylko dla systemów W2k/XP) usuwa ono podpis dysku i enumeruje wpisy w
tabeli partycji, co może doprowadzić odpowiednio do zmiany literki
partycji systemowej i problemów z uruchamianiem systemu.
Grupa linuxowa mnie zadziwiła ;-). Mając do dyspozycji tak znakomite
freeware'owe narzędzia, jak choćby DOS-owy Ranish Partition Manager (i
jego polecenie "Install Standard IPL"), proponują archaicznego i
niebezpiecznego fdiska... ;-)).

P.S Pod W2k/XP należy używać wyłącznie fixmbr spod Konsoli naprawczej.

M.