Re: czy mozna uratowac dane z raida 0 ?

Autor: Adam P. (ciupasNOSPAM_at_itp.net.pl)
Data: Tue 29 Apr 2003 - 15:54:48 MET DST

> mozesz probowac jeszcze pare poprzepinac te dyski, chociaz danie na msze i
> zapalenie gromnicy pomoze tyle samo, raid 0 czyli stripping rozsypuje dane
> po dyskach bez dodatkowych informacji nazwijmy to "backupopodobnych",
system
> nawet jakby chcial to by nie wiedzial jak sie do tego zabrac

a nie wystarczy zdjac i zalozyc macierz?
mialem podobna sytuacje - wysunal sie kabel zasilajacy jeden dysk. po
podpieciu za nic nie chcial ruszyc. nie pomoglo wielokrotne restartowanie,
odpinanie i wpinanie obu dyskow. pamietal ze jeden dysk byl w swoim czasie
odpiety i nie dal sobie wmowic ze teraz juz jest inaczej. myslalem ze bedzie
kiepsko, bo na tym raidzie sporo rzeczy ktorych stracic nie wypadalo -
projekty video.
troche sie spocilem, w koncu doszedlem do ostatecznego - w biosie zdjalem
macierz, i zainstalowalem na nowo. bylem juz w sumie gotowy na to ze trzeba
bedzie ja na nowo formatowac, ale ku memu zaskoczeniu, i uldze, dane
zostaly.
kontroler troche inny jednak - promise fastrak 100 tx2

pozdrawiam

adam p.