Re: BIOS ???

Autor: jdlolok_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 29 Apr 2003 - 11:38:56 MET DST

> Mam dość starą płytę MB-586VX7+ P233MMX i problem taki że płyta ta żle

> rozponaje pamięci DIMM.

> Przyczyną jest ponoć błąd w biosie który powoduje że można do jednego slotu

> włożyć tylko DIMM 32MB

> Znalazłem uaktualnienie tegoż biosu gdzie w komentarzach internauci piszą że

> po aktualizacji jest all OK.

> I tu moja prośba:

> 1. Czy Ktoś słyszał o takiej przypadlości tego biosu.

> 2. Jakim programem i jak (nigdy tego jeszcze nie robiłem a komp jest kuzynki

> i nie chciał bym jej go "naprawić na cacy") przeprowadzić ten zabieg by było

> [...]

Plyta to najprawdopodobniej Elpina MB-586VX7. Troche pogooglowalem ale ani firmy
ani biosu szybko nie znajdziesz (moze na jakis rosyjskich stronkach).

Nowsze wersje biosu zawsze cos poprawiaja ale obsluge pamieci..? moze...

Programik do flashowania biosu Award nazywa sie Awardflash. Jest dosc sporo
wersji tego programu zwykle uzywa sie najswiezszej ale...no wlasnie kiedys na
starej plycie musialem uzyc jakiej straszej wersji do flashowania bo nowsza nie
dawala rady.

Bedzie ci potrzebna (najlepiej) czysta dosowa dyskietka (bez auotoexeca i
configa), w/w programik no i pliki .bin z nowym biosem

uruchom awd_flash/? zeby zobaczyc opcje polecenia i wybiez taka aby przy okazji
bakupowac stary bios (chyba /sy)

Pozdro

Jacek Ł.