Re: Wydajne chłodzenie powietrzne..........Proszę o pomoc.......

Autor: worm007 (worm007_at_go2.pl)
Data: Tue 29 Apr 2003 - 08:01:57 MET DST

Użytkownik "Jozef" <jozef000_NO_SPAM__at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> "> > A po jaką cholerę ci nowy wiatrak? Wiesza ci się coś? System nie
> kręceniu.

> zmienie) też
> trochę dużo.
>
> Co wy opowiadacie, że 60 stopni to za dużo dla Athlona. Mam płytę
> A7V333 która ma regulację obrotów wentylatora procesora w zależności
> od temperatury procesora. Wg moich obserwacji zwiększa obroty wiatraka
> dopiero po przekroczeniu 60 stopni (poniżej tej temperatury wiatraka
> nie słychać - ASUS Probe pokazuje obroty 0, ale wiatrak się kręci).
> [...]

wszystko zalezy o jakiej wy tempetaturze mowicie...
Athlon jak kazdy chyba wie posiada wbudowana
w rdzen diode termiczna... a na plycie glownej
zazwyczaj czujnik umieszczony jest w srodku socket'a
i mierzy temp. tuz pod prockiem...

60 stopni o ktorych mowi Jacek to wlasnie temp. pod prockiem
a nie wewnatrz... zapewne wewnatrz rdzenia jest kolo 85 gdy
komp mu sie resetuje...

a 60 stopni o ktorych mowi Jozef to pewnie temp w rdzeniu,
Asus bycmoze potrafi odczytac temp z tej diody...

wiem ze w Soltek DRV5 obsuguje ten czujnik temp.
i sa "dwie" temp. procka... u mnie (A1700 - 0.18)
wew rdzenia przy normalej pracy bez podkrecania
mam okolo 58 stopni... natomiast pod prockiem (przez wiekszosc
osob uznawana za temp procka) mam 39 stopni...

wszystko wiec zalezy o ktorym czujniku mowa...
jak plyta to obsluguje itd...

pozdrawiam
worm007.

--