Odwrotne obroty w CD-ROM'ie. Co zrobić?

Autor: arkadnow_at_poczta.onet.pl
Data: Mon 28 Apr 2003 - 23:49:07 MET DST

Witam!
Ten problem jest jak sądzę nietypowy. Otóż jestem posiadaczem CD-ROM'u Hitahi
x4 [tak, tak - kiedyś takie były :-) ]. Jest dla niego charakterystyczne, iż
często nie mogąc odczytać płyty, zaczyna ją obracać w przeciwnym kierunku z b.
dużą prędkością (wiem bo sprawdzałem przy częściowo odsłoniętej obudowie
napędu). Dodatkowo, przy próbie wyciągnięcia płytki w takiej sytuacji, szuflada
blokuje się na kilkanaście sekund a jak już się otworzy to płytka dalej się
kręci (nie zostaje wyhamowana w napędzie). Próbowałem czyścić głowicę z laserem
mechanicznie ale nie pomogło. Wiem, że może lepiej kupić nowy (~szy) ale ten
wystarcza do tego co robię. Gdyby ktoś wiedział jak się z tym uporać to proszę
o informacje?
Za wszelkie z góry dziękuję.