Wydajne chłodzenie powietrzne..........Proszę o pomoc.......

Autor: Jacek P. (jpietrus_at_hoga.pl)
Data: Mon 28 Apr 2003 - 23:47:19 MET DST

Mam Athlona XP 1700+@2205 MHz na płycie Abit NF7 rev.2, ramy Geil 2x256
DDR400. Wiatrak na procku to Falcon RockII + pasta Artcic Silver 3. Niestety
na zasilaniu 1,65 i wskazanym taktowaniu (11x200) temperatura przy
długotrwałym stresie wzrasta do 58 stopni i robi się "gorąco". Myślałem o
kilku rzeczach:
- czy źle założyłem pastę??? (komp jest w obudowanie midi tower, zamkniętej,
wiatrak z tyłu wydmuchuje powietrze na zewnątrz + w zasilaczu są dwa
wiatraki (jeden teoretycznie pobiera ciepło z obudowy, a drugi wyrzuca na
zewnątrz)
- Czy dać sobie spokój z FalconRockiem i kupić coś mocniejszego? Myślałem
nad Volcano 11 - cały z miedzi, mocny wiatrak z regulowaną szybkością
obrotów (według producenta najwydajnieszy zestaw do chłodzenia
powietrznego) - od razu uprzedzam pytania - chłodzenie wodne nie wchodzi w
rachubę (totalnie nie mam na nie miejsca)
- Czy są jakieś inne wiatrak bardzo wydajne (w tym przypadku cena nie gra
roli), ale też nie bardzo głośne (Volcano ma od 17 do 50 dB, więc trochę
hałasuje) zestawy jakiś mniej znanych firm (przejrzałem oferty większości
liczących się produentów i nie znalazłem niczego, co byłoby pewniakiem (no
poza wspomnianym Volcano 11, który jednak przy temp. 55 jest GŁOŚNY)
Bardzo proszę o opinię użytkowików tego procka oraz wszystkich, którzy mają
wydajne zestawy chłodzące do mocno grzejących się procków
Pozdrowienia, Jacek Pietruszczak