Czy to BIOS???

Autor: Johnny (polkiu_at_poczta.fm)
Data: Mon 28 Apr 2003 - 20:58:29 MET DST

Dzien dobry

Juz nawijam... Otoz przy okazji naprawy komputera o podobnej konfiguracji
[gdzie zasugerowano mi upgrade BIOSu] postanowilem sobie rowniez ugrade'nac
BIOSik [mam ta sama plyte gl] Mialem BIOS w wersji 3.3b - na listach
dyskusyjnych zasugerowano upgrade conajmniej do 3.4. Najnowszy to 3.7 wiec
wzialem sie za ta wersje - zrobilem upgrade/update, wszystko poszlo
bezproblemowo ale przy uruchomieniu systemu zauwazylem ze na partycji E:
[mam 3 partycje] stracilo sie jakies 400MB plikow - wszystko sie wysypalo
(na szczescie trafilo na niezbyt potrzebne mi pliki i jakos przebolalem
strate) Po skandysku pliki sie odzyskaly ale byly w formie nie do uzycia.
Niewazne. Pomyslalem ze cos sie pokopcilo z BIOSem i natychmiast obnizylem
wersje BIOSu do v3.4 [tej co sugerowano] i wszystko bylo ok [minal jakis
tydzien od tego czasu] i dzisiaj siedze sobie i nagle JEB!! niebieski
ekran - zero reakcji, jedyny dzialajacy przycisk to hardreset - co wykonalem
i... BIOS po restarcie wykrywa mi zamiast dysku jakies dziwne
krzaczki/haczki wchodze szybko do BIOSu i widze pojemnosc dysku 8GB!!. U
mnie panika, jak sie wszytsko poszlo gruchac to chyba zawalu dostane...
Jednak po wylaczeniu kompa calkowicie i odczekaniu chwili wszysko wrocilo do
normy, dysk
sie wykryl i zadnego uszczerbku nie odnioslem.

Pytanie: co jest przyczyna? najbrawdopodobniej BIOS , ale czy to mozliwe ze
to dysk moglby akurat wlasnie teraz zaczac szwankowac?? jesli to BIOS to co
proponujecie powrot do wersji 3.3b (jaka mialem na wyjsciu)??

 Mainboard ECS K7VZA/KT133 686B
 Bios v3.4
 Procesor AMD Duron 800 (8x100)
 Karta Graficzna GeForce2MX 400 64MB (stery 40.72)
 Twardy Dysk Seagate 40GB
 Pamiec 256 SDRAM 133
 System MS Windows XP PL Pro

Johnny

PS. Teraz juz wzialem sobie do serca haslo na stronie ECSa z BIOSami:
"Please do not update the BIOS if your system is running fine.
 Please do not update the BIOS if the BIOS patch doesn't pertain to your
current problem."

teraz wiem ze trzeba sie sluchac madrzejszych