Re: Zna sie ktos na nagrywarkach DVD??

Autor: Egghead (Egghead_at_wp.pl)
Data: Mon 28 Apr 2003 - 10:12:14 MET DST

"KRystian" <krystol_at_poczta.onet.pl> wystukał
(news:b8ih7j$mv6$1_at_nemesis.news.tpi.pl):

> A mozecie mi jeszcze wytlumaczyc czym sie roznia te systemy
> nagrywania z + i - ??

To rozne formaty zapisu opracowane przez konkurencyjne konsorcja, mozna
chyba porownac z VHS i Betacam - ktory okaze sie zwycieskim nie wiadomo
(slyszalem, ze idzie ku ugodzie, byc moze pojawia sie do wszystkich
nagrywarek firmware umozliwiajace zapis w obu formatach).

> /glownie cche te nagrywarke wykorzystywac do nagrywania filmow./

Plotki mowia, ze do tego lepszy jest +, choc uzywam minus i nie czuje
zebym cos tracil.

> Co do predkosci pytalem bo pamietam sytuacje z zwyklymi
> nagrywarkami CD predkosc zapisu zmieniala sie blyskawicznie od
> chyba x16 a teraz mamy juz za grosze x48 :)

x4 nagrywasz plyte 4,5 GB w 15 min., to dosc szybko. Zapewne pojawia
sie szybsze napedy, jak na razie trudno kupic porzadne nosniki x4 (nie
licze drozszych i lepszych, Verbatim za 15 zl - jezeli to nie sa super
cenne nagrania to lepiej pomeczyc sie x2 i poczekac te 1/2 godz. na
jakiejs Esperanzie za 5,80).
Pozdrawiam
Egghead