Re: Kupuje karte telewizyjna | Tylko jaka?

Autor: Adramelech (adresu_at_tu.nie.ma)
Data: Thu 03 Apr 2003 - 15:23:12 MET DST

"pawel" <phor1_at_wp.pl> Odpowiedz na news:b6grs7$7n7$1_at_atlantis.news.tpi.pl:

> Do zgrywania (bezproblemowego) video służą jedna inne karty - karty video.
> Standardowa karta telewizyjna pozwala wprawdzie zgrać video, ale w słabej
> jakości, gubi klatki i pozwala na w miarę płynny zapis tylko w niskiej
> rozdzielczości, tak więc moim zdaniem dumne nazywanie karty TV "cyfrowym
> magnetowidem" to totalna bzdura, bo nagranie na zwykłym wideo na starej,

Totalna bzdura to to co wypisujesz. Bredzisz aż przykto to czytać. Może zmień
hobby na chodowle sałaty, bo komputery są dla ciebie zbyt skąplikowane?

> zjechanej taśmie:) jest w o wiele lepszej jakości niż efekt zgrania video
> przez standardową kartę TV.

Zwykła i tania karta na BT878 zgrywa bez gubienia klatek obraz w 768x576 w 25
fps. Jakość obrazu jest taka jak widać na monitorze.

> Dodam, że to wyłącznie moja subiektywna opinia po doświadczeniach z dwoma
> różnymi kartami tv (AVerMedia TV Capture98 i FlyVideo98) na różnych
> konfiguracjach komputera (Athlon 1GB+256SDr, Duron 700+256SDR,
> PIII500+256SDR, Celeron333+128 SDR)

I pewnie łosiu używałemś drajwerów WDM i VirtualDuba do zgrywania?

> Jeśli chodzi o jakość obrazu, to najlepsza była na prockach Intela, bo na
> AMD były duże zakłócenia obrazu - pionowe paski.

A z tym masz częściowo racje. Przy AMD+VIA w RGB24 czasem mogę pojawiać cię
pojedyńcze cienkie pionowe linie. Ale wystarczy nie używać RGB24, tylko YUY9
i wyłączyć prawiew przy nagrywaniu.

Pozdrawiam

--
Piotr Sobolewski GG:1976488 adramel_at_adramel.neostrada.pl
http://adramel.neostrada.pl - artykuł o zgrywaniu przez karty TV.