Re: Kupuje karte telewizyjna | Tylko jaka?

Autor: pawel (phor1_at_wp.pl)
Data: Thu 03 Apr 2003 - 10:33:34 MET DST

Użytkownik "Dot" <greendot_at_NOSPAM.poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Chcial bym zakupic karte telewizyjna w zwiazku z tym, czy do
> takiej karty mozna oprocz TV podlaczyc konsole i inne wynalazki.
> Zalezy mi tez na dobrej jakosci obrazu i bezproblemowym zgrywaniu
> video. Prosze o rady jaka karte wybrac? I nie przeplacic!
>
> --
> Pozadrawiam
> Dot

Napewno można podłączyć konsolę, bo karty tv mają wejście video na chinch i
audio (na minijacka),
Do zgrywania (bezproblemowego) video służą jedna inne karty - karty video.
Standardowa karta telewizyjna pozwala wprawdzie zgrać video, ale w słabej
jakości, gubi klatki i pozwala na w miarę płynny zapis tylko w niskiej
rozdzielczości, tak więc moim zdaniem dumne nazywanie karty TV "cyfrowym
magnetowidem" to totalna bzdura, bo nagranie na zwykłym wideo na starej,
zjechanej taśmie:) jest w o wiele lepszej jakości niż efekt zgrania video
przez standardową kartę TV.

Dodam, że to wyłącznie moja subiektywna opinia po doświadczeniach z dwoma
różnymi kartami tv (AVerMedia TV Capture98 i FlyVideo98) na różnych
konfiguracjach komputera (Athlon 1GB+256SDr, Duron 700+256SDR,
PIII500+256SDR, Celeron333+128 SDR)

Jeśli chodzi o jakość obrazu, to najlepsza była na prockach Intela, bo na
AMD były duże zakłócenia obrazu - pionowe paski.