Re: Na której taśmie podłączyć nagrywarkę CD-RW ?

Autor: dR.sPIN (dr_spin_at_tlen.pl)
Data: Wed 02 Apr 2003 - 11:33:20 MET DST

Użytkownik "Tomek 'Tommy' Dębiński" <tdebinski_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:b6e9ha$b2j$1_at_atlantis.news.tpi.pl...
> Jako ze niedlugo kupuje ngrywarke chcialbym dowiedzciec sie na
> ktorej tasmie najlepiej ja podlaczyc ?
>
> IMHO pewnie jako master na drugim kontrolerze a jak slave CD-ROM.
> (a moze sie myle ?)
>
> Czy np. moglbym podlaczyc ja jako salve na pierwszy kontrolerze,
> gdzie masterem jest dysk glowny ?
> Na drugim kontrolerze mam jako master dysk w kieszeni a jako slave
CD-ROM'a.
> Powodem tego jest to ze dysk glowny (Seagate U6 20 GB) gryzie sie
> czasem z innymi dyskami. Dyski znajomych poprostu nie chca dzialac
> w kieszeni z tym Seagate'm. Moj drugi dysk (w kieszeni - Seagate U6 10 GB)
> dziala bez problemow z tym 20 GB.
>
> Glownie chodzi mi wydajnosc w czasie kopiowania z plyty na plyte
> (CD-ROM -> CD-RW). Czy jesli np. nie beda obydwa napedy podlaczone
> na jednej tasmie to moze to miec jakis negatywny wplyw w czasie kopiowania
?
> (moze nie ma zadengo jesli kazdy naped jest na innej tasmie ?)

Raczej na drugi kanal IDE jako master + CD-rom Slave a to z tego powodu ze
podlaczajac ja z dyskiem na pierwszy kanal Ide doprowadzisz do tego ze
nagrywara skutecznie obnizy ci transfer z/do dysku.... chiba :)