Re: roznice miedzy Ati 9000 pro a 9100

Autor: pawel (phor1_at_wp.pl)
Data: Tue 18 Mar 2003 - 15:37:50 MET

Użytkownik "Gelo" <gelo2003-skasuj-_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> jakie sa roznice miedzy kartami zbudowanymi na tych ukladach, czy 9100 sa
> wersji zwyklej i pro czy tylko bez przyrostka - i oczywiscie ktore sa
> szybsze :)

Ten temat był tu wałkowany setki razy, więc wystarczy przewinąć odrobinę w
dół i znaleźć odpowiedź na to pytanie.
Ja chociaż mam nvidię, zdążyłem się już tu naczytać o wszelkich radkach,
lepszych i słabszych klonach i ich hierarchia od najsłabszego w górę jest
taka: R9000, R9000Pro, R9100=R8500 pod nową nazwą. Kupując R9100 trzeba
zwrócić uwagę, żeby nie były taktowane 183, bo wtedy lepiej poszukać innego
modelu. Cały bałagan był spowodowany tym, że nowe karty 9000 i 9000pro miały
być następcami R8500, ale nie spełniły oczekiwań swoich twórców, czyli były
od R8500 znacznie słabsze). Ich atutem na + jest obsługa Dx. 9.0 i chyba
podwójny Ramdac, ale wydajność znacznie niższa od R8500/9100.

Na www.benchmark.pl masz dokładne opisy, testy, porównania itp. Wiekszość
serwisów poświęconych komputerom zapewne też ma takie porównania.