Re: Stripe vs jeden dysk

Autor: Wojtas G. (wojtasg_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 17 Mar 2003 - 22:08:49 MET

"AnTyCh" <antych_at_irc.n0spam.pl> wrote:

> 8MB bufor zostal wsadzony glownie z mysla o marketingu,
> cany pamieci spady a dysk ktory ma czegos wiecej bedzie
> sie lepiej sprzedawal.
>
> Roznica jest i przy zapisie i przy odczycie, w obu przypadakch
> jest mala, wynika to ze stosunku rozmiaru cache do wielkosci
> zapisywanych lub odczytywanych danych.

Wiadomo, że dysk z większym cache będzie trochę szybciej chodził od dysku z
mniejszym. Ale nie o to mi się rozchodzi, niech sobie i mają po 128MB
cache... :)
Rzecz w tym, czy jest wyraźna, zauważalna różnica przy zastosowaniu 2 dysków
w RAID0 w porównaniu do takiego samego, pojedynczego dysku? Ktoś może podać
jakieś konkrety?

Pozdr,
Wojtas