Re: jaki monitor cieklokrystaliczny?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Sat 15 Mar 2003 - 07:52:02 MET

In article <b4tn5j$2qr$1_at_atlantis.news.tpi.pl>, ela wrote:
> Moze ktos mi polecic jakies konkretne modele? Sprawdzone?

Nie bardzo. Obejrzałem sporo, w końcu kupiłem monitor Belinea 101740, który
pod wieloma względami (kąty, wierność kolorów, kolory nie są koszmarnie
przejaskrawione) był najlepszy, ale później dopatrzyłem się wad, których
moim zdaniem monitor za prawie 3000zł (tyle wtedy kosztował) nie powinien
mieć. Mianowicie ma nierównomierne podświetlenie, jak się ustawi ciemne tło,
to widać jaśniejsze i ciemniejsze plamy, minimalnie, ale na ekranach
notebooków nigdy tego nie stwierdziłem, nie widzę powodu, żeby stacjonarny
monitor był pod tym względem gorszy. Dodam, że nie znalazłem takiego z
naprawdę równym podświetleniem, więc ten mój to nie jest wyjątek.

Dodatkowo, jak się go wyłączy i na nowo włączy w ciągu kilku sekund, to
przez około minutę nieprzyjemnie mruga, tzn. mrugają lampy podświetlające,
po minucie to się stabilizuje i jest ok.

Paweł