Re: Usuniecie ograniczenia 40@32 a utrata danych.

Autor: Krzysztof Pawleta (pawletak_at_onet_ZAMIEN_poczta.pl)
Data: Fri 14 Mar 2003 - 00:00:12 MET

Michal Kawecki wrote:

> Nie sądzę, że będzie tak różowo jak piszesz. [...] Cytując z
> pamięci, "należy się liczyć z koniecznością ponownego spartycjonowania
> dysku z uwagi na odmienne ustawienia CHS/LBA stosowane przez DiskWizard
> i przez BIOS płyty głównej".

Wyjaśnię to dokładnie:
w pierwszej tablicy partycji (standardowo) jest zdefiniowana partycja
Primary oraz partycja EXTNDx obejmująca CAŁY pozostały obszar dysku,
a w niej dalej partycje logiczne (wraz z kolejnymi EXTND)...
Problem z FDISKiem polega na tym, że nie potrafi sobie sam zwiększyć
partycji EXTNDx - trzeba to zrobić jakimś "profesjonalnym" narzędziem...
Ja to robię DISKEDITem, ale automat, typu Partition Magic też powinien
sobie poradzić ~;-|

P.S. Z moich wypocin wynika, że na pewno nie musisz usuwać partycji
Primary, co najwyżej wszystkie logiczne + EXTND...

|		 'Krzys' Pawleta		|
|	  mailto:pawletak_at_poczta.onet.pl 	|
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|