kontroler SCSI Adaptec AHA-1542B (problemy)

Autor: Slaw (max73_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Fri 14 Mar 2003 - 12:19:39 MET

Witam.
Jestem poczatkujacym jesli chodzi o urzadzenia SCSI.
Ostatnio zdobylem kontroler Adaptec AHA-1542B (bios - BB00) i naped CD -
Plextor PX-W124TS.
Skonfigurowalem karte zworkami
        irq - 9
        dma - 7
        i/o - 334
CD ID 2, na karcie ID 7, ustawiona parzystosc na karcie i napedzie,
synchronizacja wylaczona; blok J7 pominalem - nie mam urzadzen zewnetrzych
(nie zwieralem zworek);
Blok J6 bios musialem wylaczyc bios, przy botowaniu stawal mi i wyswietlal
informacje o karcie i nic dalej nie szlo zrobic, po wylaczeniu biosu wszystko
jest. Tu mam pytanie niezaleznie co zostanie zwarte czy spare 1,2 lub 3 czy
disable auto sense - nic sie nie zmienia. DMA ustawilem na 8MB/s. Blok J8
rowniez pominalem brak napedu floppy.
Terminacja wlaczona na napedzie.

Brak jakichkolwiek konflikow ze sprzetem.
Windows98 samodzielnie rozpoznal karte i zainstalowal ja. Naped w systemie
rowniez jest prawidlowo rozpoznany.

Problem mam nastepujacy:
1. Predkosc napedy przy testowaniu mam x3 433 kb/s, a naped ten to x32.
(kopiowanie plytki to 30 min - tragedia).
2. nie moge wejsc do biosu (CTRL +A), niezaleznie czy wlacze bios czy wylacze.
3. nie wiem czy przy wylaczonym biosie powinnien pojawiac sie komunikat o
karcie - u mnie brak jakiego kolwiek komunikatu.
4. w bloku J6 co oznacza spare 1,2 i 3.

Z gory dziekuje za pomoc.