Re: Jaki mnożnik i FSB dla AMD ATHLON XP 1600+?

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Mon 10 Mar 2003 - 17:23:53 MET

Michal Lukasik claimed:
> Jeśli brać pod uwagę *tylko* wydajność to 175.
> Jeśli ważniejsze jest dla nas 'bezpieczeństwo' to tylko krotności 33,3 -
> różne urządzenia mają różną tolerancję na odchylenia.

Też miałem takie wątpliwości, ale się rozwiały gdy puściłem na 175
(PCI ma wtedy 35MHz) i wszystko działa normalnie.

> Faktycznie trochę rozpędziłem sie z tym RAMem. Choć nie do końca - dobrze
> jeśli tak będzie, ale wiele płyt pozwala na asynchroniczną pracę RAMu.

Ale za to trzeba zapłacić wydajnością. Czasem się to opłaca (133FSB 166RAM)
a czasem nie (przejście ze 166Mhz dla ram na 200Mhz). Natomiast
synchroniczna praca (tzn. dociągnięcie procesora do takowania pamięci) nie
wiąże się z żadnym kosztem i napewno lepiej mieć FSB166 i ram 166 niż FSB133
i ram 166 (przy tym samym taktowaniu procesora).

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]