Re: Jaki skaner ? Plustek czy Microtek?

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 10 Mar 2003 - 13:44:44 MET

> Z uwagi na fakt, ze w przyszla sobote musze kupic nowy skaner (stary
> wyzional ducha), mam do szanownych grupowiczow pytanie (a raczej prosbe o
> opinie) w temacie - co wybrac?
> - Plustek ST12 czy Microtek 3800+ ?
> A moze oplaci sie dolozyc troche grosza i zainwestowac w jeden z
ponizszych?
> - Plustek ST24 czy Microtek 4800+ ?

zdecydowanie oplaci sie zainwestowac w wyzsza rozdzielczosc, szczegolnie jak
chcesz tym jakies slajdy skanowac ...

> [...]
> Glownie chodzi mi o to, aby skaner mogl przyzwoicie skanowac slajdy i
> negatywy, (prosze mnie poprawic jesli sie myle, ale czy skanery Microtek'a
> nie moga przypadkiem skanowac jedynie zdjec i negatywow, ktore wszesniej
> trzeba pociac na pojedyncze klatki - slajdy? Wlasnie dlatego sklaniam sie
ku
> wyborze Plusteka, w ktorym ramka do skanowania materialow transparentnych
> jest duza - starcza na caly pasek negatywu) ale tez o to, zeby zeskanowane
> materialy (np. zdjecia) daly sie ogladac bez zalu "ze nie kupilem czego

Tak prawde mowiac to nie wiem co ci odpowiedziec w tym temacie. Jezeli
chcesz skanowac slajdy to Microtek bedzie dawal zadowalajaca jakosc,
negatywy niestety nie wyjda zbyt dobrze ...
Co do plusteka to moze on troche lepiej sobie radzic z negatywami, ale znowu
Microtek SM 4800 ma naprawde super jakosc jesli chodzi o zdjecia.
Ogolnie zasada jest taka, ze jak chcesz skaner do negatywow to kupuj skaner
tylko do negatywow ... dlatego musisz sie zastanowic czy bedziesz tym
skanowal negatywy. Ja bym tobie proponowal skanowac odbitki z tych negatywow
a nie same negatywy jezeli nie posiadasz odpowiedniego skanera tylko do tego
celu.
Co do samej przystawki w Microteku 4800 plus to nie trzeba ciac kliszy zeby
ja zeskanowac.

> Jak duza jest roznica miedzy 1200x600, a 2400x1200 ?(chodzi o jakosc
> zeskanowanych negatywow).

Bardzo duza jezeli chcesz zeskanowac slajdy.

Wniosek ogolny jest taki. Jezeli chcesz skaner do negatywow to kup
odpowiedni. Najtanszy kosztuje okolo 800zl i produkuje go Microtek
(oczywiscie skanerem do negatywow nie zeskanujesz zwyklych zdjec ...).