Jaki skaner ? Plustek czy Microtek?

Autor: Radoslaw Rawinski (cutter.slade_at_interia.pl)
Data: Mon 10 Mar 2003 - 13:07:52 MET

Witam!
Z uwagi na fakt, ze w przyszla sobote musze kupic nowy skaner (stary
wyzional ducha), mam do szanownych grupowiczow pytanie (a raczej prosbe o
opinie) w temacie - co wybrac?
- Plustek ST12 czy Microtek 3800+ ?
A moze oplaci sie dolozyc troche grosza i zainwestowac w jeden z ponizszych?
- Plustek ST24 czy Microtek 4800+ ?

Czy osoby, ktore posiadaja tego typu urzadzenia moglbyby napisac o nich
kilka slow ? (zadowolony/ niezadowolony, dlaczego itp).
Glownie chodzi mi o to, aby skaner mogl przyzwoicie skanowac slajdy i
negatywy, (prosze mnie poprawic jesli sie myle, ale czy skanery Microtek'a
nie moga przypadkiem skanowac jedynie zdjec i negatywow, ktore wszesniej
trzeba pociac na pojedyncze klatki - slajdy? Wlasnie dlatego sklaniam sie ku
wyborze Plusteka, w ktorym ramka do skanowania materialow transparentnych
jest duza - starcza na caly pasek negatywu) ale tez o to, zeby zeskanowane
materialy (np. zdjecia) daly sie ogladac bez zalu "ze nie kupilem czego
innego" :)
Jak duza jest roznica miedzy 1200x600, a 2400x1200 ?(chodzi o jakosc
zeskanowanych negatywow).

--
Pozdrawiam wszystkich!
 RR