Re: Bezprzewodowe polaczenie laptopa z Internetem ?

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 09 Mar 2003 - 14:16:35 MET

> Chodzi mi o BEZPRZEWODOWE podlaczenie laptopa do internetu. Mam internet w
> telewizji kablowej Aster City. Z gniazdka w scianie wychodzi kabel, ktory
> jest podlaczony do "Motorolla Surfboard". To cos ma dwa wyjscia: USB i
takie
> typowe sieciowe. Z tego drugiego idzie kabel do mojego laptopa. A ja
> chcialbym nie musiec siedziec z laptopem w bezposrednim zasiegu kabla.

Tak dla jasnosci:
W Motorolla SurfBoard jest wejscie RJ45 ??? W notebooku masz karte sieciowa
a z niej idzie kabelek do wejscia RJ45 w Motorolla Surfboard ???

Jezeli tak to wyglada to mysle, ze rozwiazanie z allegro powinno zadzialac w
tym przypadku, chociaz niektore TV kablowe blokuja dostep dla innych kart
sieciowych niz twoja , a wtedy by trzeba zmienic adres MAC dla tej karty
radiowej PCMCIA (nie wiem czy jest dostepne takie ustawienie dla tej karty).

> Myslalem, ze to urzadznie moze byc dobre. A co sadzisz o Bluetooth. Skoro
> jest w tym "Motorolla Surfboard" wyjscie USB...

Na pewno nie bedzie to tansze ...

Tak prawde mowiac to chyba najtaniej wyjdzie tobie skombinowac sobie dluzszy
kabel do podlaczenia laptopa z "modemem". Jezeli to zwykla skretka to kupisz
taki kabel w kazdym sklepie komputerowym ... moga tobie zrobic nawet 100m :)
Inna propozycja to zlozyc jakiegos taniego kompa i zrobic z niego router.
Dodatkowo pakujesz do niego sledzia z podczerwienia i masz bezprzewodowy
dostep do internetu za max 250zl (oczywiscie to rozwiazanie zadziala jezeli
masz w notebooku standardowy port podczerwieni).