Re: Radeon 9100 a Codegen 300 W

Autor: Orson (orson_at_wroclaw.net.pl)
Data: Sat 08 Mar 2003 - 23:24:17 MET

PrzemekP wrote:

>Mam zamiar kupić Radeon 9100 ale mam obudowę Codegena z zasilaczem 300 W
>(stara, ok. 2 lat). Czy ktoś z grupowiczów używa R9100 w takiej obudowie,
>czy raczej mam sobie darować (nie planuję wymiany obudowy lub zasilacza) i
>kupić R9000/R9000Pro.
>
>Przemek

Cytat listu z benchmark.pl:

Problem z zawieszającymi się komputerami a zasilacze
Cytat listu z naszego działu problemy, który powinni przeczytać
wszyscy posiadacze platform Socket A i "BlueScreen'ów"

Mój Radeon 8500 nie chciał "współpracować" z Duronem (1200) i Athlonem
XP(1600+). Po wejściu w tryb 3d (np.w grach) komputer zawieszał się, a
na ekranie pojawiały się artefakty. W maszynie siedział zasilacz 300W
Codegena.
Po wymianie i testach wszystkich części składowych kompa (oprócz
zasilacza) przyszła kolej na niezliczoną ilość wszelkiej maści
sterowników i reinstalacji systemów - koszmar, nie polecam nikomu. Nie
podejrzewałem, że mocny zasilacz 300W może być głównym problemem.
Jednak nie moc, tylko jakość jest ważna, ale o tym za chwile. Zmyliło
mnie to, że przez ponad miesiąc karta ta pracowała bez problemów na
zwykłym 250W zasilaczu, ale w kompie z PIII na pokładzie. Problemów
nie było też z P4, a nawet Celeronem 500.
Radek 8500 ze WSZYSTKIMI procesorami AMD zawieszał komputer. Jak się
potem okazało, ze względu na większa prądożerność procesorów AMD.
Problem był również z jednym P4, ale on miał na pokładzie raida z
zapakowanymi na maxa dyskami.
Postanowiłem wymienić zasilacz, gdy wpadł mi w ręce 300-watowy Feel
model: 300ATXSP4.
Problem minął jak ręką odjął ! Wystarczyło 300, ale prawdziwych watów.
Widać tutaj jak ważną rzeczą jest zasilacz komputerowy, na który
trzeba zwrócić szczególną uwage. Zwłaszcza przy tandemie ATI-AMD. R
9700 i 9500 jest jeszcze bardziej prądożerny.
Spotkałem się też z wymianą kart 8500 na 9000, aby zlikwidować
problem. A "zwisy" można zlikwidować tylko wkładając...zasilacz!!!
DOBRY ZASILACZ!!!
Tomasz