Re: LCD + oczy

Autor: TanSid (tansid_at_go2.pl)
Data: Mon 31 Mar 2003 - 11:23:28 MET DST

Moje oczy sa slabe, bardzo slabe. Od niedawna mam LCD 15" przedtem mialem
19" CRT. Oczy przy LCD zupelnie mnie nie bola. Wszystko jest wyrazne i
znacznie bardziej czytelne. U mnie jasnosc i kontrast monitora sa dobre nie
musze zmniejszac programowo kontrastu, samo ustawienie monitora LCD ma
jeszcze zapasdo zmniejszenia. Musze tu zaznaczyc, ze moje wada wzroku jest
strasznie swiatlo czula i gdyby monitor byl jaskrawy nie dalbym rady przy
nim siedziec.

 Brak jakichkolwiek drgani, migotan, wyrazistos powoduje, ze oczy sie nie
mecza. To jest wlasnie najwiekszy atut LCD. Wystepuje tylko jeden maly
minus. Jesli siedzi sie kilkanascie godz. nonstop przy LCD oko nie musi tak
czesto mrugac jak przy CRT i poprostu czuje sie lekkie odretwienie oka,
ktore spowodowane jest zbyt malym nawilzaniem. Poprostu wystarczy na kilka
minut popatrzec gdzie indziej i czesciej mrugac ogiem.

Jedno jest pewne jesli siedziesz przy kompie duzo to LCD jes zbawieniem dla
twych oczu.

Znajomy tez mowi,zejak usiadzie na chwile do LCD to go oczy strasznie bola.
Powod? hmm, on ma strasznie badziewny monitor w domu CRT i poprost jegowzrok
dostosowal sie do znacznie gorszej jakosci. musi minac troche czasu zanim
znow jego oczy beda prawidlowo reagowaly.

To tak jak w kawale, gdzie maz ozenil sie drugi raz po smierci swoje
pierwszej i ciagle narzekal, ze druga nie umnie gotowac, ciagle bylo nie
dobre jedzenie. Zona sie starala jak mogla, w koncu raz po kilku latach
poszla do znajomej i zapomniala, wraca, a tam zarcie przypalone,smierdzi jak
diabli. Ale mowi, a kit z tym i tak znow powie maz, ze nie dobre, wiec dam
mu to spalone, co nawet pies nie ruszy. Maz wraca do domu i juz w progu
zachwycony:
-co tak ladnie pachnie
zona zdziwona daje mu te spalone zarcie, maz je i nagle sie odzywa:
-widzicsz cholera jak chcesz to potrafisz dobrze gotowac

TanSid