Re: Re: Doradźcie: jaki RAM?

Autor: miKE (maragor_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 28 Mar 2003 - 22:11:46 MET

> Tak, ale w CHIP-ie wyczytałem, że ustawienie RAM-u i procka na różnych
> częstotliwościach szyny pogarsza wydajność (gdy np. RAM jest na 166, a
proc
> na 133 Mhz), dlatego chciałbym tego uniknąć puszczając pamięć i procka na
> tej samej częstotliwości. Jeżeli miałbym kupować DDR 333, to dla
puszczenia
> jej na 133 Mhz i ewentualnym późniejszym lepszym wykorzystaniu jej
> możliwości.
to nie calkiem tak wyglada - jesli proc pojdzie na fsb 133 a ram na 166 to
afaik wydajnosc
podsystemu pamieci bedzie lepsza niz w przypadku 133/133 (niewiele ale
jednak),
dopiero ustawienie 166/166 da niezlego kopa.
Z drugiej strony roznica w cenie jest tak niewielka ze nie warto kupowac
266 - ten ram
juz sie do niczego nie nadaje :) - lepiej kupic 333 i ew puscic go na 266 co
powinnno
pozwolic wycisnac z niego lepsze timingi, a w przyszlosci na pewno bardziej
sie przyda
(jak zmienisz proca na fsb 333 to ram 266 ci sie nie przyda)

pozdrawiam
miKE