Re: AthlonXP crash test ;-)

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Fri 28 Mar 2003 - 10:42:56 MET

Hi,

Artur 'Zmechu' Prokopiuk wrote:

> Baaaardzo dziwne IMHO. To nawet nie markering, ale strzelanie sobie w
> kolana: klient ryzykuje zniszczenie sprzętu za ~$100 bo firma nie dołożyła
> pipsztyczka za ~$0.5. Nie kumam :-)

Marketing AMD od dawna mocno kuleje. Każdy serwis sprzę-
towy przy każdej okazji to podkreśla. AMD dalej nastawione
jest raczej na dużych wytwórców OEM oraz małych zawodowych
składaczy komputerów niż na domowych użytkowników robiących
wszystko samodzielnie. Mieć nadzieję, że trochę się to zmieni.

> Coś nie teges. Nie wmówisz mi że odsłonięty rdzeń tak silnie warunkuje cenę
> procesora :-)

Tylko jakieś 25% ceny procesora jest zależne od ceny materiałów,
ale z tego co najmniej połowa to cena obudowy. Ten metalowy
"brzuszek" w detalu może się przekładać na parę dolarów po
doliczeniu marży i podatków.

Poza tym procesor wyposażony w ten "brzuszek" musiałby być
lepiej przetestowany termicznie (bo dokłada się dodatkowe
złącze o dużej rezystancji cieplnej), co znów może zwiększyć
koszty.

Ja rozumiem decyzję AMD: skupiają się na sprzedawaniu proce-
sorów osobom, które wiedzą jak się z nimi obchodzić i wiedzą
jak dobrać zestaw chłodzący. Sam jestem wielkim przeciwnikiem
składania komputera przez osoby, które wiedzę na ten temat
wyniosły tylko np. z CHIPa. Rynek jednak nie zmieni się zgod-
nie z wizją moją czy AMD i firma powinna się do niego dostosować.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |