Re: AthlonXP crash test ;-)

Autor: Artur 'Zmechu' Prokopiuk (zmechu_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 27 Mar 2003 - 22:56:25 MET

W poprzednim odcinku serialu pl.comp.pecet, Radoslaw Sokol
<rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał(a):

> Bo AMD, mimo, iż zdobywa coraz większy udział na rynku deta-
> licznym, dalej nie potrafi ani prowadzić skutecznego marketingu,
> ani sprzedaży detalicznej. Niestety.

Baaaardzo dziwne IMHO. To nawet nie markering, ale strzelanie sobie w
kolana: klient ryzykuje zniszczenie sprzętu za ~$100 bo firma nie dołożyła
pipsztyczka za ~$0.5. Nie kumam :-)

> Jak wyżej. Zestawy chłodzące dołączane do BOXów są co najwyżej
> przeciętne -- tak pod względem skuteczności, jak i jakości.
> Nigdy nie polecam kupowania BOXa AMD, zawsze lepiej jest
> kupić osobno sam procesor, dobrą pastę termoprzewodzącą i dobry
> zestaw chłodzący.

Może sa lepsze, ale ja na swój nie narzekam. Sprzęt ma warunki drastyczne
(A1700+ w malutkiej obudowie przymkniety w szafce) i procek działa na ok.
55-65C

> Tutaj jest podstawowa sprzeczność niestety: albo procesor jest
> przyjazny dla użytkownika (w sumie jest to groźne, bo użytkow-
> nik nie powinien go dotykać), ale wtedy chłodzenie jest gorsze
> i jest droższy (vide Pentium 4 i jego "heat spreader"), albo
> procesor jest łatwy do uszkodzenia przez niewprawnego "składacza",
> ale skuteczniej przekazuje ciepło radiatorowi i jest tańszy.
> Nie ma dobrego kompromisu :)

Coś nie teges. Nie wmówisz mi że odsłonięty rdzeń tak silnie warunkuje cenę
procesora :-)

Pozdrawiam
Artur

--