Re: upgrade firmware w BIV - udało sie...

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Fri 21 Feb 2003 - 22:04:15 MET

"Szymon Wróblewski" napisal(la) dnia 2003-02-21 19:15, te oto slowa:

> No coz sam sie kloc z gosciem z Seagate a potem krzycz.

Trzeba czasem i pokrzyczec. ;-)

> " Evidently, when the drive is used in some RAID 0 environments, it can
> supply data to the interface faster than the host system can request it.....
> There is no alternate slower firmware available to accommodate the problem.
> Best Regards, Ron Stacy Seagate Product Support"

"Slowem komentarza" ...

1. Faktycznie dyski BIV zapewniaja wysoki transfer wewnetrzny z/do
   nosnika (tego nie kwestionowalem). Zwroce jednak uwage, ze liniowa
   szybkosc odczytu w BIV w rzeczywistych warunkach pracy nie przekracza
   ~40-45 MB/s !.

2. IMHO problem nie dotyczyl szybkosci transmisji wewnetrznej, tylko
   algorytmow sterujacych i synchronizujacych pamiec podreczna napedu
   (na marginesie dostepne sa karty ATA-RAID, ktore pracuja z 66 MHz
   szyna PCI oferujac 2-krotnie wieksze pasmo "przesylowe" od zwyklej
   33-tki) !.

3. Dyski innych producentow nie maja podobnych problemow, przy
   porownywalnej a w przypadku nowszych konstrukcji, _wyzszej_
   szybkosci dla zapisu i odczytu danych do/z nosnika (> 700 Mb/s).
   He, by bylo ciekawiej Barracuda IV w trybie *JBOD* patrafi byc
   wyraznie _wolniejsza_ od konstrukji z niemal o 1/5 mniejszym
   transfrem wewnetrznym !.

4. Oswiadczenie pana Ron Stacy'a moze sugerowac, ze naped
   zaprojektowany w jego firmie to _ewenement_. Opoznienia
   o ktorych wspomina nie sa niczym nowym - szczegolnym.
   Moze trudno jest sie firmie Seagate publicznie
   przyznac do popelnionych bledow ...

--
Best regards, Kosh                      http://khn.multinet.pl/ftp/
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"