Re: czy spalila sie prawidlowo?

Autor: ktom (ktom2_at_poczta.fm)
Data: Fri 21 Feb 2003 - 14:50:38 MET

Dnia 03-02-21 14:27, Użytkownik ssj5 napisał:
> no wlasnie. kolega podlaczal do grafiki geforce to wejscia tv -out kabel,
> ktory byl podlaczony juz do telewizora. zarowno telewizor jak i komp byl
> wlaczony. w chwili, gdy przewod podlaczal do grafiki, poszedl dym i karta
> sie spalila. i teraz pytanie, czy to ze sie spalila, to tak jest - czy tez
> byla jakas karta wadliwa i generalnie mozna podlaczac przewody do grafiki
> nawet przy wlaczonym kompie i telewizorze.
>
> pozdr
> ssj5

Witam

Wszystko bylo sprawne.
Tak sie dzieje jezeli laczy sie dwa dzialajace urzadzenia.
Komputer zapewne jest uziemiony a telewizor nie.
W chwili podlaczania kabla poplynal sobie malutki prad wyrownawczy przy
roznicy potencjalow dziesiatek woltow.

Jezeli tylko spalila sie karta to pol biedy.
Mam doswiadczenia, ze po probie laczenia przez COM uziemionego komputera
i zalaczonego do pradu laptopa, pada oprocz tego COMa, takze pare innych
rzeczy.

Nie powinno laczyc sie dzialajacych urzadzen ktore maja nieuziemione
tory zasilania, poniewaz pomiedzy nimi wystepuje napiecie roznicowe.

Zasada ogolna:
Laczyc tylko przy wylaczonych urzadzeniach.

Tomek