Re: Serwer dla sporej sieci

Autor: Marcin (kupiematrox_at_gazeta.pl)
Data: Fri 21 Feb 2003 - 09:45:29 MET

Witam

Z Twojego postu wysnulem wniosek, ze kupujesz serwer
dla siebie. Wiec ja bym rozwazyl jeszcze jadna mozliwosc.
Na razie kupujesz sprzet za te 2500 pln (tylko z raidem na ata).
Jak bedzie serwer przeciazony to niestety trzeba bedzie
sprzet wymienic, ale pewnie do tego czasu uda Ci sie zarobic
na wymaine a ten wykorzystasz jako desktop.
Zrobic tak, ze teraz kupisz za 2500 a pozniej bedziesz rozbudowywal
moze byc ciezkie.
Koszt dobrego UPSa do podtrzymania sprzetu przez godzien to juz jakies 1 000
PLN.
Chyba wazne by mial jakis port komunikacyjny do pdolaczenia z serwerem
by w razie czego ladnie system zamknal.

Użytkownik "Piotr Klimek" <piko18_at_fuck-spam.tenbit.pl> napisał w wiadomości

> Warto wtedy decydowac sie SCSI?

W serwerze zawsze warto. Tylko za darmo tego nie chca dac:)

> Intel czy AMD w takim wypadku, chodzi mi o stabilnosc dwuprocesorowych
> plyt. Wydaje mi sie, ze jednak decydujac sie na Intela bede mial wiekszy
> wybor.

Nigdy nie pracowalem na dwuprocesorowym AMD to trudno mi cos powiedziec.
Z drugiej strony widzialem niedawno post czlowieka, ktory twierdzil
ze okolo rok (nie pamietam dokladnie) chodzi serwer na dwoch AMD
i zadnych problemow nie ma.
W domu mam jednoprocesorowe amd duron i tez zadnych problemow.
Jedno jest tylko pewne: AMD potrzebuje wiecej pradu a wiec i lepszego
wentylowania.
Moze to tez miec znaczenie przy pracy z ups.

Ja bym serwer postawil na intelu.

Raczej wynika to z popularnosci intela. Tzn. jak program bedzie
optymalizowany pod
jakis procesor to raczej pod intela.

Pozdrawiam

Marcin