Re: Jakie wartosci RGB w monitorze CRT?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Thu 20 Feb 2003 - 20:50:43 MET

In article <b339qn$dhd$1_at_atlantis.news.tpi.pl>, ggs wrote:

> Jakie ustawic wartosci RGB (od 1-100) zeby barwy obrazu byly najbardziej
> zblizone do naturalnych ?

Trzeba ustawić takie wartości, żeby barwy były najbardziej zbliżone do
naturalnych :)))

Gdyby było wiadomo jakie wartości ustawić, to przecież takie by były od
nowości ustawione, zdecydowana większość ludzi chce mieć na monitorze
właśnie naturalne barwy. Ale to zależy od:

- warunków, w jakich używasz monitora (oświetlenie zewnętrzne)
- parametrów konkretnego monitora (w klasie "chińska masówka", czyli
wszystkie monitory poniżej 10.000zł, rozrzut parametrów jest niesłychany)
- stopnia zużycia monitora (kineskopu, ale i elektroniki też)
- parametrów sygnału karty graficznej (w klasie "chińska masówka", czyli
wszystko co można u nas kupić, poziomy sygnałów dla poszczególnych typów i
egzemplarzy znacznie się różnią, chociaż chyba nie aż tak bardzo, jak
parametry monitorów)
- używanego oprogramowania
- pewnie wielu innych rzeczy

Temat jest bardzo rozległy, interesowałem się jakiś czas temu z uwagi na to,
że trochę pstrykam sobie zdjęcia i później je obrabiam. Ale tak naprawdę to
ma znaczenie dla profesjonalistów, którzy przygotowują materiały do druku,
ja odpuściłem, ustawiłem sobie kolory "na oko", żeby nie było jakichś
rażących przebarwień i tyle. Sporo o kalibracji monitora możesz poczytać
tutaj: http://www.aim-dtp.net/

Paweł