CPU i FSB

Autor: Arek (abereda_at_kki.net.pl)
Data: Wed 19 Feb 2003 - 19:17:57 MET

Witam Wszystkich,
mam pytanko: mój Athlon XP 2000+ ustawiłem na FSB * multipler: 133Mhz *
12,5. W dalszej części instrukcji jest coś co mnie zainteresowało. Otóz
napisane jest, że owo 133Mhz to CPU external clock, zaś FSB clock to 266Mhz.
Czy ktoś mógłby mi w prostych słowach wyjaśnić na czym polega różnica i co
wymusza takie rozwiązanie? Raz bowiem piszą, że FSB to 133, a raz, że
266Mhz. W "Anatomii PCta" znalazłem jedynie, że FSB to szyna łącząca
procesor z płytką główną.

dzięki

pzd
A.

PS jeszcze jedna ciekawostka, podczas składania kompa nieopatrznie odpaliłem
go na FSB*multipler: 100Mhz*12,5. Przegrzewał się i po 5min płyta główna
wyłączała komputer( wtedy jeszcze pracowałem na Titanie). Dziwi mnie
jesdynie to, że de facto nie było to podkręcenie procesora, lecz raczej
"dokręcenie"...