Re: problem z pamięcią DDR

Autor: Peterphk (zapytaj_o_email_at_peterphk.pl)
Data: Tue 18 Feb 2003 - 15:58:29 MET

> Jeżeli to windows 98, to on kiepsko sobie radzi z obsługą pamięci
> RAM powyżej 256MB, spotkałem się nawet ze stwierdzeniem że
> 266MB to maxiumum i więcej się nie da.
> Napisz na pl.comp.os.ms-windows.win9x może coś Ci poradzą.
> Spróbuj też wyjąć 128 i włożyć tylko 256 i zobacz czy problem ustąpi.
> Jeśli nie to może trafiła Ci się uszkodzona pamięć...

jezeli juz mamy wnikac w szczegoly to kiepsko "moze, ale nie musi" radzic
sobie z pamiecia powyzej 512 lub 768MB ... przy zastosowaniu odpowiedniego
oprogramowania do zarzadzania pamiecia problem znika ...
Sam mialem 384MB przez dlugi czas i nic sie nie dzialo (bez ruszania
czegokolwiek w systemie).

Na poczatek trzeba ustawic 2 kosci w taki sam tryb pracy. Z tego co piszesz
to czestotliwosc jest 266 wiec tego nie trzeba ruszac, ale zostaje jeszcze
Cas Latency ... ustaw jaknajwyzszy i zobacz czy efekt bedzie sie powtarzal

Jezeli to nic nie zmieni zostaw w kompie tylko ta nowa pamiec a stara
wyjmij. Przetestuj ja jakims softem typu memtest 86. Jezeli wykryje bledy
tzn. ze pamiec walnieta (sprawdz ta pamiec we wszystkich slotach na plycie).
Jezeli testy pokaza, ze nowa pamiec jest ok a mimo to nie chce chodzic razem
z ta stara na wyzszych ustawieniach CL tzn., ze ten typ tak ma ...
Bardziej prawdopodobna moze byc sytuacja kiedy plyta glowna na sile wykrywa
ustawienia pamieci i jedna kosc chodzi w CL 2 a druga np. CL 2.5 ... wtedy
jedna kosc ciagnie druga z CL 2 i to powoduje niestabilna prace systemu ...
(mozna wtedy zamienic je miejscami i sprawdzic czy cos sie nie zmieni).