Re: oplacalnosc zakupu

Autor: tomnat_at_zagan.uni.cc
Data: Tue 18 Feb 2003 - 18:52:10 MET

>jakie masz wymagania co do plyty?
>jaki procesor planujesz kupic i jaki i ile RAM?
>za 400-500 zlotych masz juz plyty gigabyte, solteka i asusa (a to juz do 200
>zl taniej od Epox-a)

Plyta ma byc:
1. w miare wydajna
2. stabilna
3. pozwolic mi na przetaktowanie athlona 1,7xp (0,13) do athlona 2,2-4
xp :)
4. nie miec wiatraczka na mostku polnocnym
5. ma miec karte sieciowa
6. dzwiek (nie musi byc super nie jestem melomanem)
7. dobrze by bylo gdyy miala raid albo dodatkowy konroler ide, co do
serial ata to nie bardzo wiem czy to jest potrzebne

Na plyte planuje wydac max 500-550zl
DFi moge kupic za 440zl (z serial ata i raid)
EPOX kosztuje 550zl (bez raid i sata)

RAM planuje kupic 1x256 docelowo 2x256, noname chyba ze znacie jakis
sklep we wroclawiu gdzie w rozsadnej cenie mozna kupic DDR333 Samsung.

Co do Kt400 to nie wiem czy spelnia punkt 3. chodzi mi o zmiane szyny
procesora normalnie ustawionej na 133 na 166 zeby mogl pracowac
synchronicznie z pamiecia (tez 166). Z tego co jednak wycztalem wynika
ze kt400 nie ma mozliwosci ustalenia dzielnika cpu/ram co oznacza ze
przy podniesieniu czestotliwosc taktowania procesora ze 133 na 166,
pamiec bedzie taktowana juz ponad 400 mhz czego nie wytrzyma.

Tomasz L.