Re: IDE a SCSI

Autor: tomros (tomros2_at_wp.pl)
Data: Tue 18 Feb 2003 - 09:03:28 MET

duza rozniaca wystepuje w przypadku starszych maszyn
ma 2 dyski 7200 SCSI nie najnowsze a obciazenie na 1 to 1 % CPU a na drugim
nie wiele więcej (reszta zajmuje sie konroler i llogika szyny SCSI).
PII 350 i dysk EIDE strasznie mnie wnerwial
po przejsciu na SCSI (adaptec U2W AHA 2940) jakby maszyna dostala skrzydel.

Porownywalem na Win XP (via kt 400, CD teac 52, Atlon XP 1,7 , 256 DDR 266)u
znajomego zgrywanie plytki z CD na HDD (600MB) zajetosc procka rzedu
kilkunastu procent i w tym czasie odpalenie jakiej kolwiek aplikacji to
rzezenie wydawalo by sie mocnego kompa.
A u mnie na XP z PII 350 256 Ramu zgrywanie z CD - HDD (2 gi dysk SCSI) to
idzie sowja "droga" a praca na systemie swoja droga nie czuc znaczacych
roznic.
Znaczenie ma to w przypadku pracy wielowatkowej korzystanie z podsytemu
dyskowego wielu uzytkownikow praca jako serwer itp.
Tak jak niektorzy stwierdzili w przypadku szybkiej maszyny i duzej ilosci
ramu roznice mozna zniwelowac ale jak sprobujesz skaziaka to ci moze juz nie
przejsc:-)
a najlepej z 2, 3 skaziaki, na jednym system na drugim baza a na 3 plik
wymiany (to juz niekoniecznie) ale zobaczysz jak to potrafi smignac nawet na
leciwym kompie.
Pozdrowka