Re: IDE a SCSI

Autor: Marcin (kupiematrox_at_gazeta.pl)
Data: Mon 17 Feb 2003 - 23:30:23 MET

Witam

Użytkownik "Wojtek" <wojtas9988_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Czy roznica miedzy dyskiem IDE 7200 rpm a dyskiem SCSI (chyba 10 000 rpm
?)
> jest zauwazalnie duza?
> Chodzi mi o kompa ktory jest serwerem www z baza danych, ktory ma mnostwo
> odwolan na sekunde.

W takim przypadku jak najbardziej.
Dysk SCSI z dobrym kontrolerem SCSI (a nie z czyms co go udaje)
stanowi duzo mniejsze obciazenie dla systemu.
Takze dyski SCSI maja zwykle wiekszy cache.

Jezeli baza nie jest zbyt duza a czesto sie do niej odwoluje to moze pomoc
inwestycja w RAM tak by baza cala sie zmiescila w pamieci.

Cos co moze tez przyspieszyc baze to niewysylanie za kazdym razem
takiego samego zapytania sql tylko zapisanie go po stronie serwera
i wywolywanie odpowiednij "procedury". O ile oczywiscie juz tak nie jest :)

Pozdrawiam

Marcin
kupiematrox_at_gazeta.pl

"In philosophy, or religion, or ethics, or politics, two and two might make
five, but when one was designing a gun or an aeroplane they had to make
four." - George Orwell