Re: MCP, a MCP-T

Autor: Marcin Lewandowski (m_l_at_remove.op.pl)
Data: Mon 17 Feb 2003 - 22:29:02 MET

Użytkownik Marcin Lewandowski napisał:
> Spróbuj skoczyć na stronę Microsoftu do działu z opisem funkcji Direct
> Sound. Coś tam powinieneś znaleźć (kiedyś to przeglądałem, gdy chciałem
> sprawdzić co obsługuje standard EAX1). Z drugiej strony wszystko co
> obsługuje Live to nic więcej poza standardowe Direct Sound 3D + EAX2,
> więc pewnie to przesterowanie też tam gdzieś powinno być.

Się zawziełem i znalazłem. DirectSound ma następujące efekty:
     * Chorus
     * Compression
     * Distortion
     * Echo
     * Environmental Reverberation
     * Flange
     * Gargle
     * Parametric Equalizer
     * Waves Reverberation

Co prawda w opisie klasy mamy już:

DistortionEffect Class

The DistortionEffect object is used to set and retrieve effect
parameters on a buffer that supports distortion.
                            ^^^^^^^^^^

Sprawa może więc wciąż nie być do końca wyjaśniona, ale jeżeli nVidia
chwali się, że ma pełne wsparcie dla DirectSound, to można mniemać, że
i dla tego efektu też, zwłaszcza, że jest on chyba raczej prosty do
zrobienia:

Distortion is achieved by adding harmonics to the signal in such a way
that, as the level increases, the top of the waveform becomes squared
off or clipped.

P.S. Tak się na to zawziąłem, bo sam mam ochotę na nForce2, ale mi
raczej chodzi o enkodowanie AC-3. Chętnie bym się dowiedział jak to
działa i czy są inne karty, kodeki, które enkodują AC-3. Jakby ktoś coś
wiedział...

--
Marcin Lewandowski < m_l małpa op dot pl >