Do posiadaczy płyt głównych z kodekiem Realtek ALC-650 ...

Autor: /// Kaszpir /// (usunto_Z.Maczynski_at_siden.pl)
Data: Mon 17 Feb 2003 - 20:28:50 MET

Witam !

Dziś wyprowadziłem ze złacza znajdującego się na mojej płycie głownej (DFI
AD77Pro) wyjście cyfrowe (coaxialne). Podłczyłem kablem do mojego
amplitunera (Pioneer VSX-511) do wejścia cyfrowego.
Oczywiscie odłaczyłem analogowe podłaczenie i zostawiłem tylko połaczenie
karty muzycznej z amplitunerem po torze cyfrowym.

Amplituner wykrył połaczenie cyfrowe i "zwykły" dżwięk bez problemu jest
obsługiwany.

Niestety czar mija jak uruchamiam PowerDVD i wybieram wyjście cyfrowe
(SPDIF). Wtedy niestety nie ma żadnego dźwięku ... Jest zupełna cisza ...
Wystarcz jednak jak przestawię suwak na 2 , 4 lub 6 głosników i pojawia się
dźwięk ...
To samo w DIVX które posiadają dźwięk AC3 ...
Po wybraniu przekierowania dźwieku na SPDIF jest cisza ...
Wuygląda na to że karta (kodek) nie potrafi przetransferować
nieprzetworzonego dźwieku DD 5.1 lub DTS a podaje na wyjscie cyfrowe tylko
zwykły dźwięk tyle że z pominięciem analogowych przetrowników ...

Czy ktoś z WAS korzysta z tego kodeka i czy udało mu się zmusić go wysłania
niezmodyfikowanego dźwięku DTS/DD 5.1 ???

A jeśli nie to jaka najtańsza karta radzi sobie z wysłaniem dźwięku w
nieprzetowrzonej postaci (DTS/DD 5.1) ?

--
Pozdrawiam
/// Kaszpir ///