Re: zwiecha za zwiecha... :(

Autor: Andrzej Lawa (alawa.news_at_lechistan.com)
Data: Mon 17 Feb 2003 - 06:19:22 MET

Użytkownik "+ shabo" <shabo_at_NO_PLEASE_NO_FUCKIN_SPAMinteria.pl> napisał w
wiadomości news:b2m5l2$268$1_at_inews.gazeta.pl...
> pomozcie.
> problem przedstawia sie tak:
> komp chodzi normalnie ale kiedy wlacze jakas giere to po
> ilustam minutach grania robi sie zwis. centralnie komp staje
> jak glupi i tylko ten nieprzyjemny pisk z glosnikow...

Dwie możliwości (póki co) przychodzą mi do głowy:

(1) gry dość mocno obciążają wszystkie systemy, więc może się bardziej (niż
przy zwykłej pracy) grzać i się przegrzewać
(2) gry wykorzystują jednocześnie dwa urządzenia siedzące na jednym IRQ -
nawet, jeśli system mówi, że wg. niego taka konfiguracja jest OK, to może to
bruździć - kiedyś miałem tak, że jedna gierka wywalała komputer, bo
wykorzystywała intensywnie joystick USB i kartę muzyczną (SB Live!) siedzące
na jednym IRQ (system nie zrzędził na konflikt). Po małym przetasowaniu kart
i konfiguracji w BIOS, kiedy obie te rzeczy miały już własne, oddzielne i
tylko dla siebie IRQ - działa ładnie.