Re: ogolnie o uzywanych laptopach....

Autor: xylometazolin_at_op.pl
Data: Sun 16 Feb 2003 - 23:10:14 MET

> Zamierzam kupic uzywanego laptopa i mam pare pytan:
>
> Co jest wygodniejsze: touchpad czy trackpoint (chyba dobrze to napisalem ?)
> ?

Używałem Toshibe z trackpointem i Acera z touchpadem i powiem że lepszy wydaje
mi się ten drugi ale to kwestia przyzwyczajenia i gustu. A tak naprawde to
wole dołączyć myszke lub używać skrótów klawiszowych !

> Na co zwrocic szczegolna uwage kupujac uzywanego laptopa ?

Sprawdź wyświetlacz tzn. wypalone pixele , przebarwienia i regulacje kontrastu
itp. , HDD czy niema badów ( czyli uszkodzonych sektorów ) no i działanie
portów . W moim Acerze okazało się że niedziała LPT.

> Czy kupujac laptopa musze koniecznie zadbac o to zeby dostac rowniez
> plyty ze sterownikami ?

Jeżeli jest to Laptop/Notebook firmowy i w maire nowy to niepowinno być
problemu ze znalezieniem sterowników na stronie www producenta a z innymi może
być różnie. Ważne żeby były dostępne sterowniki do systemu na jakim będziesz
działał. Spotkałem się z California Acces Pentium III 800 do którego niema
sterowników do XP :-(

Nie kupuj takiego sprzętu na Allegro chyba że lubisz adrealine i stres.
Zawsze staraj się dokładnie sprawdzić sprzęt przed kupnem , jak się na tym
nieznasz poproś kogoś znajomego albo nawet zanieś do jakiegoś serwisu
komputerowego , żeby oni sprawdzili ( lepiej wydać na to 50 zł niż 400 na
naprawe )

Powodzenia !

Ps. Jest taka gazetka bodajże "mobile internet" i tam jest ciekawy artykuł o
kupnie używanych laptopów/nooteboków/komputerów mobilnych/...