LG F700P -wada obrazu, rejkoma czy serwis ???(!)

Autor: boitano_at_poczta.onet.pl
Data: Sun 16 Feb 2003 - 14:01:52 MET

W ostatni piatek (13-02-2003) kupilem monitor LG F700P, od poczatku mialem
klopoty z poprawnym ustawieniem geometrii, wlasciwie kazda prace przy kompie
konczylem dlugimi regulacjami.
Wszystko przez prawą-gorną krawedz ekranu ktora jest odchylona do wewnątrz,
jednak wciaz myslalem ze to kwestia regulacji.

Ale wczoraj zauwazylem, ze jest to jednak ewidentna wada ekranu!!!
Wyregulowalem geometrie wogole niezwazajac na ten prawy-gorny rog, i ... poszlo
jak po masle, geometria pozostalej czesci ekranu bez zazutu!
Jedynie ta prawa-gorna krawedz jest dochylona do wewn. o jakies 5 mm. Bardzo to
widac!

A dowod ze to nie jest kwestia regulacji OSD jest taki:
Gdy zmniejsze (zkurczę) caly obraz to na okolo niego pojawia sie czarna ramka.
Ta czarna ramka nie poddaje sie regulacjom i zawsze powinna byc idealnym
prostopadloscianem. I jest... poza tym prawym-gornym rogiem... ta krawedz jest
wyraznie dochylona do wewn.
-----------------------------------

Mam nadzieje, ze moj opis byl w miare zrozumialy.
I teraz najwazniejsze !! Co mam teraz robic ???

Dzisiaj jest niedziela, wiec nic, ale jutro bede dzwonil do tego sklepu.
Najchetniej wymienilbym monitor na drugi egzemplarz, chyba malo prawdopodobne,
zebym jeszcze raz trafil na walniety.

A moze starac sie o zwrot pieniedzy, z powodu wady?

Co jesli sklep odesle mnie do serwisu, to najmniej mi sie podoba:((( wydalem
kase na nowy monitor, niepoto aby chodzic po serwisach. Rozumiem, jakby cos sie
popsulo np. za miesiac, albo za rok, ale w tym przypadku ta wada jest od
nowosci!!
-------------------------------------

Pleaaseee.... poradzcie co mam robic???

--------------------------------------
Opinie co do tego monitora (abstrachując od tej wady)

zalety:
-wysokie czestotliwosci odswiezania, np. 1024x1280 -85Hz
-bardzo ladna obudowa
-dobra geometria (gdyby nie ten gorny róg)

wady:
-menu OSD nie mozna przesuwac po ekranie, np. w LG775 mozna
-zjawisko mory we wszystkich rozdzielczosciach, (da sie usunac, ale wplywa to
na ostrosc)
-w Nokia test gdy klikam na ikonke 'Resolution' to przy pewnym ustawieniu tych
pionowych linii widac jakby maske perforowana w duzym powiekszeniu (???), to
nie sa 'fale' tak jak w zjawisku mory
-konwergencja pionowa nieda sie ustawic wszedzie tak samo
-ostrosc na krawedziach jest mniejsza niz posrodku (chyba tak jak we wszystkich
monitorach)

No ale przedstawione przeze mnie wady ujawniaja sie dopiero przy badaniu Nokia
testem, i pewnie ma je wiekszosc monitorow. Chyba niektore modele sony maja
mozliwosc regulacji konwergencji odzielnie dla kazdej czesci ekranu i w takim
przypadku da sie to rownomiernie wyregulowac.

Oczywiscie obok monitora nie mam zadnych glosnikow, ani kabli wys. napiecia,
mam uziemienie, a moja grafika to Matrox G400, wiec po mojej stronie jest
wszystko ok.

Z gory dziekuje za wszelkie porady,
pozdr, Tomasz Kaczmarczyk