Re: Poszukiwania normalnych sklepów komputerowych w Poznaniu. Gwarancja na HDD.

Autor: Sebol (lobo_at_space.pl)
Data: Sun 16 Feb 2003 - 09:54:04 MET

Użytkownik "Mateusz Majchrzycki" <spam_at_spam.spam> napisał w wiadomości

> Aha. Jeszcze jedno. W cenniku komputronika zauważyłem przy pozycjach
> z dyskami twardymi, że na większość modeli dają tylko 1 rok gwarancji
> (na niektóre 2 lata, ale to wyjątki). Dlatego mam pytanie czy to taka
> ogólnopolska (światowa?) tendencja do krótkiej gwarancji czy też
> kolejny wymysł komputronika na odpędzenie klientów.

spokojnie bez nerwow. Niestety czesc producentow uznala ze niespecjalnie ufa
swoim produktom dlatego tez obnizyla gwarancje do 1 roku. Jednak jest to
_calkowicie_ bez znaczenia z tego prostego powodu ze od 1 stycznia 2003 roku
obowiazuje nowy KC w ktorym _kazdy_ towar jest objety 2 letnia rekojmia.
Rekojmia ma zasady o niebo lepsze dla klienta niz gwarancja dlatego tez
dziwie sie osobom ktorzy korzystaja z zapisow gwarancyjnych.

BTW: W UE przymierzaja sie do _obowiazkowej_ gwarancji 3letniej. Tak wiec
jezeli wejdziemy to przestana nas traktowac jak republike bananowa (moze).

> Pytam bo na
> dniach powinienem dostać nowy dysk od nich (czyli będzie wypisana
> nowa gwarancja) i nie wiem czy się go od razu pozbyć i kupić nowy w
> normalnym sklepie gdzie dostanę więcje niż rok gwarancji (rok temu
> dawali w k. na wszystkie dyski po 3 lata gwarancji) czy też nie ma
> szans na tak długą gwarancję.

nie przejmuj sie tym masz rekojmie. Komputronik ma ten plus ze jest sporym
sklepem a rekojmia jest wlasnie obowiazkiem sklepu (nie producenta) dlatego
tez jak sklep zamykaja to rekojmia znika. Najwazniejsze zebys trzymal _dowod
zakupu_ (faktura, paragon) - tylko to jest wymagane do rekojmi.

--
lobo_at_space.pl