Re: Program HP do kolczykowania bydła

Autor: Andrus (manpowered_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 15 Feb 2003 - 19:34:16 MET

cóż . Miałem do cztynienia z tym programem i musze powiedzieć że znowu jestem zdeustowany tym na co wydaje się państwowe pieniądze.

progam służy do wprowadzania danych bydła w Polsce. każda krowa musi być zakolczykowana i nadane jest jest numer identyfikacyny. Wprowadza się do programu numer krowy, numer jej matki, datę kolczykowania, adres gospodarza , i może jeszcze kilka krótkich danych tego typu. Po wprowadzeniu danych kilkudziesięciu krów program tworzy tzw paczkę (zip) którą pzresyla się do centrali która wprowadza to do centralnej bazy danych bydła. Potem znowu wprowadza się kilkadziesiąt ...... i.t.d.
Wszystko pięknie i wydawało by się że program taki to banał (przynajmniej dla laika takiego jakim ja jestem), tymczasem zacznijmy od wymagań programu:

min Pentium 500 MHZ (ja mam 333 MHz i chodzi żółwim tempem)
min 128 MB RAM (ja mam 159 MB)

Troche wyskokie ?? moim zdaniem chyba tak.

Program jest zrobiony w Javie i otwiera sięna moim sprzęcie ponad 4 minuty.

Jest parę śmiesznych rzeczy które warto przytoczyć np:

1. Po uruchomieniu dowolnej opcji programu otwiera się okno z iksem z górym rogu (normalka do zamykania okien) tymczasem nie służy on do niczego bowiem po jego naciśnięciu pojawia się monit aby zamknąć okno odpowiednim przyciskiem (znajduje się zawsze w dolnej cześci okna. Jest typu "Anuluj" czy "Wyjdź") Nie zmienia to faktu że iks u góry okna nie służy do niczego. informatyk wdrażający ten program powiedział że najprawdopodobniej nie potrafiono tego obejść więc zostawiono go .

2. W pierwszej wersji programu nie dało się wprowadzać żadnych danych jeśli komputer był uruchamiany po 1 stycznia 2003 i trzeba było fałszować datę systemową. Program tworzono w ubieglym roku i twórcy z Hewlet Pckarda zapomnieli chyba że będzie też używany z roku następnym . Można to chyba nazwać szkolnym błędem.

3. Dane gospodarza wprowadza się za kazdym razem dla kolejnych 10 krów i nie ma mozliwości przekopiowania danych gospodarza dla następnych 10 krów i trzeba je wklepywać od nowa. jak ktoś ma 83 krowy to 9 razy trzeba pisać to samo

Program zrobipono w javie aby był bardziej kompatybilny dla innych sprzętów ale o jakiego typy sprzęty chodzi ? Mekintosze ?
Jest jeszzce parę już raczej specjalistycznych błędów lub raczej niedogodności o któych już nie wspomnę. Oczywiście nie uważam się za speca od javy a raczej kompletnego laika i może to faktycznie dość trudna sprawa naprawić lu wykryć blędy które tu przytoczyłem dlatego chetnie wysłucham uwag innych pecetowiczów

pozdr

Andrus