Re: Ojojoj, Disk Manager mi nabroił...

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Fri 14 Feb 2003 - 23:55:02 MET

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tomnowik.usun_at_polbox.pl> napisał w
wiadomości news:b2jje7$cm4$1_at_nemesis.news.tpi.pl
> Niestety, niestety, ER nie dał rady, na szczęście nie tak wiele
> straciłem - poza czasem na instalację całego prawie softu (poszedł
> dysk z aplikacjami). Dzięki za rady
> T.

Chciałeś mieć dostęp do drugiego dysku, fakt, ale DiskManager zawsze
instaluje się na tym dysku, z którego uruchamiasz system (czyli na
pierwszym). Dopiero po załadowaniu swego kodu z MBR tego pierwszego
dysku daje dostęp do dysku drugiego. Teraz, dysk z zainstalowanym DM
przeniosłeś do komputera B i najprawdopodobniej _uruchomiłeś_z_ niego_
komputer_. I to był błąd, bo DM załadował się do pamięci i "umożliwił"
ci dostęp do drugiego dysku komputera B, czyli odpowiednio zmodyfikował
jego tablicę partycji.

Nie używam takich wynalazków, ale wydaje mi się, że przed przełożeniem
dysku do drugiego komputera należało DM zdeaktywować, albo przynajmniej
nie podłączać go jako dysku bootującego. Powinno było być o tym co nieco
w readme.

M.